19 Ekim 2010 Salı

Puf puf poğaçam...





Evet puf puf oldu !!!

Yaptım, oldu!!!
Çook lezzetli puf puf bir poğaça tarifi buldum internetten ve yaptım...
Mis gibi koktu evin içi...
Mayalı bir tarif...Aslında ben kabartma tozundan çok mayalı ve sütlü şeyleri daha çok seviyorum...
Tarifi biraz değiştirdim ben..Maya olarak instant olanları tercih ediyorum..Öteki mayalar gibi suda ıslatma derdi olmuyor direk una ilave ediliyor instant mayalar...Ayrıca ben tuzunu az buldum çoğaltılabilir...

Tarife gelelim...
1 bardak ılık süt

1 bardak ılık su

1 bardak sıvı yağ/ki ben yarım bardak zeytinyağı koydum=)

1 adet instant maya
1 tatlı kaşığı tuz

1 tatlı kaşığı şeker
2 yumurta

Un

içi için de kaşar rendesi

üstüne sürmek için 1 yumurta sarısı
Hamuru yoğurduktan sonra yarım saat dinlendirdim.Elimde açıp yuvarladıktan sonra içine kaşarı koyup yuvarladım...ben bir kısmını daha ufak bir kısmını daha iri yaptım...Ufaklar daha lezzetli oldu.Tepsiye dizdikten sonra 10 dk daha bekleyip 200 derecede ısıtılmış fırına attım..üstü kızarana kadar pişirdim. Ehh ne diyelim demlensin çaylar,yensin puf puf poğaçalar :)

2 yorum:

ozguryorum dedi ki...

Zeytinyağlı poğoça ilginç geldi :)
Güzel olmuştur umsrım

Ozg dedi ki...

Aycicek veya misir yagindan herhangibir farki olmadigini rahatlikla soyleyebilirim :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...