14 Ekim 2010 Perşembe

Ev Yapımı Ekmek


Sağlıklı yaşamak için elinden geleni yapan bir insanım...Yoğurdumu,ekmeğimi ecde yapmaya çalışıyorum...Yani eve alınabilecek en yalın halini almaya çalışıyorum her şeyin...Yani un satılıyorsa ekmek alma

taraftarı değilim..Sanıldığı gibi zor bir şey de değil yani ekmek yapmak...Yoğuruyorsun ve fırına atıyorsun..

Çok zaman da almıyor...
Bir de ben günde 4 dilim ekmek yediğim için bana uzuuun bir süre yetiyor...Tabi ekmek doğal olduğu için hemen küflenmeler oluyor söyleyeyim..O yüzden buzdolabında saklamak gerekli...

Gelelim tarife değil mi....

Hafif Kepek Ekmeği

Malzemeler:

1 bardak beyaz un

1½ bardak tam buğday unu

1 tatlı kaşığı instant kuru maya

¾ tatlı kaşığı tuz

1 tatlı kaşığı şeker

1 bardak su

15 gram tereyağı (1 çorba kaşığı), eritilmiş


Ben ekmekle ilgili tüm tarifleri


www.40firinekmek.com alıyorum.

resim ve tarif oradan alıntıdır. Daha çeşitli tarifler için oraya bakabilirsiniz.


Afiyet Olsun...

2 yorum:

ozguryorum dedi ki...

Amaç sağlıklı beslenme veya diyet desteği ise ; Tip 3 veya Tip 4 unlar daha da faydalı olacaktır.

Ozg dedi ki...

Oneri icin cok tesekkur ederim.. Her yerde bulunabilen bir un oldugu icin kepekliyi tercih ediyorum ben...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...